Sunday, February 13, 2011

iman ku di uji

walahhhh...tajok entri yg tk menahan....... ye r...btol r.... allah nk uji iman aku....
selang beberape entri yg lepas... aku ade tulis pasal selendang ku di curik.... semlm, 2 helai tudung munawarrah aku ilang dan sehelai lagi pon ilang tnpe dpt ku kesan bile ilang nyerrrrrr...

mule2 aku spot sehelai tudung munawarrah berwarna merah ilang.... then semlm pas blek dr jalan tar, tgk kt ampaian,pehhhhhh duwe helai tudung munawarrah warne pink n purple pulak yg ilang...!!! patot r tak sedap hati sbb tk cukop black pepper...hahah. ok pencuri ne lg syok...pengepit baju aku,die campak ke bwh....wah2...!!!!
beronok-ronok ko ea wahai pencurikkkkk???

aku terduduk dpn pintu bilik aku...speechless gle.... dh r bru blek.penat2....sekali tgk tudung favret aku kena curikkk..mmg berasappp r.... aku pon meng talipon la ummi...dgn harapan nk mengadu...tp talian ku tak bersambut.....aku godek pye godek phone contacts,aku dial r one of my frens,miss ecah.....
pammmmm!!!!!aku pon nanges....hahahha...sorry+thanks la ecah yerrrr....

then dh reda sket...aku smbung r sosek2 ngn roomates aku....che manes ijan mencdgkn aku wt solat hajat...bg si pencurik lembut hati n pulangkan tudungku....lantas aku pon berkate, "KALAU I BUAT SOLAT HAJAT,BAEK I DOA BADAN DIE TERBAKAR TEROS"
ijan pun berkate lg.... "TAK BAEK R..."

ku pon tdo....ngh syok tdo ayahanda telefon...dgn suare serak2 kerak2 tdo....aku angkat....
ayah tye aku pasal ptptn....hadoiiii ptptn wt hal je ko dgn aku yerrr......
then alang2 mate dh cerahhh,misi mendapatkan talian hayat dr ummi ku teruskan lg....
yayyyy!!!ummi tak agkt.haha tp ummi return call gk... ape lg, leleh lg r air mate aku......then dgn akal yg pantas berjalan,aku bodek ummi nk beli tudung munawarrah....tp tak berape nk jdk,sbb ummi suh mintak kt ayh....erkkkk tak mengapa la bonda.... anakanda kena start r pakai tudung jalan tar rm10...

warrgkhhh...hari nie aku mengalami fobia bila menjemur bju n tudung di ampaian kuhhhh....sabar je la.....
tkpe2 nnt lau ade duit lebihhhh,kena r g jalan tar...beli tudung....mmm ok la pencurik,aku mmg maafkan kamu...tp jumpa kt akhirat ttp jumpa,phm???
memetik kata2 dr seorang artis, "JANGAN SAMPAI KO KENA MINTA MAAF KT TEPI KUBUR AKU....."

anyhowanywhere semoga segala yg berlaku lebih menyabarkan aku.....aku kena yakin allah akn bg sesuatu yg lebih baek utk aku.... :)
lagu tema utk aku ialah lagu ost pontianak harum sundal malam....tq

p/s thanks che maness ije kerna sudi pnjm kan lappy+broadband...kerna broadband ku belum berbyar lg..hahah

No comments: