Saturday, February 26, 2011

hidup ini

Bismillahirrahmannirrahim....
Assalamualaikum.....
Insyaallah aku ingin membaiki cara penulisan entri aku..... Kenapa?huhuhu.... Sebab aku sentiasa ingin membaiki diri sendiri.....


Memetik kata2 daripada kakak sepupu ku yg lebih kurang begini bunyi nya, "sesungguhnya hidup ini bukan mudah"....iyeeee.....Rasa nya semua org tahu kot.... Berbekal kan pengalaman dan ujian hidup masing2....Tapi.....memahami  apa yang susah nya dalam hidup....pehhhh....

Aku mengaku....ilmu aku masih sebesar hama...apetah lagi setelah dunia aku semakin meluas..
Aku semakin memahami hakikat hidup.... 
Tak semua org mampu paham diri kita...Jangan anggap orang akan paham apa kita nak...Semua nya dari ALLAH...Manusia adelah salah satu perantara bagaimana rezeki disalurkan..
Bersabar lah...Terima lah....Jangan mudah memberi tanggapan negatif sesama manusia yg tidak mampu menolong kita...Ape tah lagi,jangan sesekali bersangka buruk terhadap ALLAH...

Bila aku di rumah bersama keluarga aku...Aku tahu kedua orang tua aku akan cuba memenuhi kehendak aku...al maklum,buat masa ni aku je yg jauh tercampak kat kelumpo nehhh...bila kat rumah,aku akan selalu request kt ummi masak lauk favret...kepada ayah dan ummi aku bongkarkan segala rahsia hidup aku...
Jadi aku tahu bila aku di rumah,jalan hidup ku lebih mudah.....TETAPI,bila aku duk kelumpo..jauh dr keluarga,aku berhadapan dgn berbagai ragam manusia..manakala hamba2 allah yg laen pun terpaksa berdepan dgn ragam aku....maka,give n take itu perlu sentiasa ada...

Aku perlu bersiap sedia dgn hari senin nehhh....fakta bahawasa nya,markah kuiz aku adelah 0 per 15!!!!
Diulangi KOSONG! Kenapa?sebab aku terlalu mengikut perasaan....terlalu melayan virus2 negatif yg bermaharaja lela di hati dan naluri....Astaghfirullah.....

semalam pula kerna terkenang sudah berapa lama tidak rasa embun malam+pagi....aku dan kawan2 ku keluar...apa yg kami lakukan???pehhhhh...biarlah rahsia....hahaha...tp nk gk upload beberapa pic.....
*teertttrrtttttttt*
masalah teknikal.hahahahahahahahah


anyhowanyway,Di kala jari jemari menaip dgn slow di keyboard....hati ini merintih merindui JOHOR BAHRU...
aku sgt merindui mereka2 yg tersayang di sana.....

2 comments:

*Azniza Orked* said...

perubahan perlu utk diri.permulaan yg baik.all da best sistah!
poyo kan ayt aku?haha
akhirnye dpt gak komen!!huhu~

ilham yana said...

hehe.....macehhh...
tp kdg2 lari gk alignment. :p